середу, 11 вересня 2013 р.

Запитання

Пропонуємо висловити  свої думки з таких питань:
  •  Навички 21 століття – це навички учнів чи вчителів, батьків чи керівників освіти?
  •  Що написано про навички 21 століття в новому Державному  стандарті  середньої освіти?
  •  Як навчитися навичкам  21 століття вчителям? З чого почати? 
  • Які навички 21 століття формувати у учнів простіше? 
  • Як змінити  методичну систему навчання вчителів для того, щоб формувати у учнів навички 21 століття?

5 коментарів:

  1. ~ Навички 21 століття – це навички учнів чи вчителів, батьків чи керівників освіти?

    -Всіх перелічених

    ВідповістиВидалити
  2. ~ Що написано про навички 21 століття в новому Державному стандарті середньої освіти?

    -ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти від 23 листопада 2011 р не містить згадування терміну "навички 21 століття", хоча окремі з них можуть і називатися в визначенні понять, вимогах
    http://www.mon.gov.ua/images/files/doshkilna-cerednya/serednya/derzh-standart/post_derzh_stan.doc
    Проект. Концепція нової редакції Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/15977/ також не згадує такого поняття.

    ВідповістиВидалити
  3. ~Як змінити методичну систему навчання вчителів для того, щоб формувати у учнів навички 21 століття?

    -Десятиліття збору емпіричних даних про механізми людського навчання, однак, дають цінну інформацію про те, як педагогіка може піти назустріч вимогам 21 століття. Отже, це дослідження пропонує у набутті необхідних навичок керуватися дев'ятьма принципами.

    1. Значимість. Значимість навчального процесу і знаходить знань стає більш очевидною для студентів (і набагато більш мотивуючої), якщо вони розуміють, яким чином вивчалася тема вписується у «велику картину», в широкий смисловий контекст.

    2. Навчання галузей знань. Учні знаходять потрібні знання та навички, якщо вони розуміють, чому важлива кожна академічна дисципліна, як фахівці знаходять нове знання і як вони їм діляться.

    3. Розвивати навички мислення високого і низького рівня одночасно. Учні повинні розуміти зв'язки між окремими елементами отриманої інформації і вміти застосовувати це розуміння в різних ситуаціях.

    4. Стимулюйте перенесення знань з однієї області в іншу. Учням слід розвивати вміння застосовувати свої навички, знання, уявлення та поняття, отримані за певних умов, у нових ситуаціях, механічно (перенесення нижчого рівня) або в результаті ретельних роздумів і аналізу (перенесення вищого рівня).

    5. Навчайте дітей вчитися (метакогніція). Т.к. обсяг матеріалу, який можна засвоїти в рамках існуючої системи викладання, обмежений, учні повинні навчитися вчитися самостійно.

    6. Усувайте відразу всі неясності. У людей можуть закріпитися хибні уявлення про явища дійсності, якщо у них немає можливості почути альтернативне пояснення.

    7. Продвигайте роботу в команді як процес і як результат. Уміння співпрацювати важливо в 21 столітті, не кажучи вже про те, що воно є важливою умовою для ефективного оволодіння іншими значущими навичками.

    8. Використовуйте технології. Уміння працювати з технологічними засобами - ще один важливий в 21 столітті навик, необхідний для розвитку згадуваних вище якостей.

    9. Заохочуйте креативність. Розвиток творчих здібностей вимагає як від учителів, так і від учнів структури і навмисності - здатності мозку формувати образи, і може відбуватися в рамках будь-якої дисципліни, а не тільки предметів, пов'язаних з мистецтвом.

    ВідповістиВидалити
  4. ~ Як навчитися навичкам 21 століття вчителям? З чого почати?

    -Посібник для вчителів-новаторів

    Фахівці програми Microsoft «Партнерство в навчанні» розробили спеціалізований посібник для вчителів-новаторів (Innovative Teachers Toolkit), метою якого є навчити освітян роботі з новітніми технологіями та привити їм навички, що необхідні вчителю 21 століття. Інструментарій включає в себе серію навчальних брошур «Навички вчителя 21 століття», готові плани занять із використанням програмних технологій, а також допоміжні технологічні ресурси, направлені на здобуття навичок роботи з ІТ.

    Ці посібники будуть особливо корисні українським педагогам(мабуть тим що вільно володіют англ мовою), адже часто їм доводиться розробляти подібні матеріали самостійно.

    http://innovativeteachertoolkit.com/

    ВідповістиВидалити
  5. ~Які навички 21 століття формувати у учнів простіше?

    -З навичок 21 століття простіше формувати навички інформаційної грамотності, пошуку інформації, ефективної комунікації та роботи в комманді.

    Важче в рамках сучасної освіти формувати навички творчого/винахідливого аналітичного мислення, життєві компетентності.

    ВідповістиВидалити